Saturday, May 9, 2009

al-fatihah....

semalam aku tidur dengan embah...
tiba2 dalam pukul 1 lebih macam tu, embah mengigau...
sebab tak berapa serius aku tengok, aku pun biarkan...

tapi tak lama lepas tu, embah mengigau lagi...
bunyinya memang agak serius la...
embah macam tengah takut...
jadi aku cepat2 kejutkan embah...
word last yang embah sebut sebelum terjaga, 'Allahuakbar'...

aku tanya embah, 'mimpi apa bah?'
tapi embah masih tak dapat nak jawab...
embah terus beristighfar...
dekat 5 minit jugaklah embah amik masa nak bertenang...
at last embah cerita, embah mimpi arwah atuk...
dalam mimpi tu embah tau yang arwah atuk dah takde...
tapi masa embah nak rehat2, ada arwah atuk baring sebelah embah...
tu yang embah jadi takut...

embah kata sebab nak tidur tadi embah tak baca doa kot...
aku pun rasa sebab macam tu...
tapi agak memberi kesan teruk jugak...
tangan dengan dahi embah sejuk...
embah kata macam nak demam...
lepas dari tu, aku pulak tak boleh tidur...

tiba-tiba aku rindukan arwah...
walaupun arwah atuk kurang mesra orangnya, tapi sangat2 aku hormati & kagumi....
al-fatihah buat allahyarham Sarman b. Dekin...
semoga rohnya dicucuri rahmat...amin...

'Ya Allah, kurniakanlah kesihatan dan kebahagiaan buat ahli keluargaku,kenalanku serta seluruh umat muslimin.jauhkanlah kami dari segala kejahatan dan kecelakaan, permudahkanlah segala urusan kami.kurniakanlah kami kesenangan dan kelapangan hati.sejukkan lah hati mereka yang memandang kami serta mendengar tutur kata kami.jadikanlah tiap-tiap satu diantara kami ini perasaan kasih sayang yang melimpah ruah di antara satu sama lain.sesungguhnya Engkaulah Allah yang Maha mengetahui lagi Maha mengasihani...amin...'

No comments:

Post a Comment